szkolenie podatkowo - księgowe w formule online
7 sierpnia 2023 r. prezydent podpisał ustawę, zgodnie z którą od 1 lipca 2024 r. polscy podatnicy będą zobowiązani do wystawiania faktur w formie ustrukturyzowanej. Dotychczasowe faktury (papierowe, PDF) przejdą w dużej mierze do lamusa, co wiąże się z koniecznością przebudowania procesów i procedur obowiązujących w przedsiębiorstwach.
Nowa faktura, określana jako faktura ustrukturyzowana zawiera ponad 300 pól do wypełnienia. Do jej prawidłowego przesłania (a więc wystawienia) konieczne jest skorzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur, który jak każdy system informatyczny może ulec awarii. Nie oznacza to jednak zwolnienia podatników z obowiązków terminowego wystawiania faktur w takich sytuacjach. Każda zwłoka wiązać się będzie z określonymi sankcjami podatkowymi.
⇨ Jakie zmiany systemowe musisz wprowadzić, by transakcja i sam proces fakturowania (zarówno po stronie sprzedaży, jak i zakupów) były skuteczne i prawidłowe?
⇨ Czy wiesz, ile pól na fakturze Twoja firma będzie wypełniać obowiązkowo, a które są tylko fakultatywne?
⇨ W jaki sposób wystawisz fakturę w sytuacji awarii i niedostępności Twojego systemu i samego KSeF?
⇨ Jakie sankcje grożą za niewywiązanie się z nowych obowiązków wynikających z KSeF?
Jeśli chcesz
dowiedzieć się, kto będzie miał obowiązek stosowania Krajowego Systemu e-Faktur i korzystania z faktur ustrukturyzowanych
poznać praktyczne wskazówki dotyczące stosowania KSeF i przejść z prelegentami przez ten system
zrozumieć, w jakich sytuacjach konieczne będzie wystawienie faktury w dotychczasowej formie
otrzymać odpowiedzi na pojawiające się pytania i wątpliwości
zabezpieczyć swój biznes przed grożącymi sankcjami
Agenda szkolenia:
⌚ 9:00 - rejestracja, powitanie i rozpoczęcie szkolenia
⌚ 9:00 - 10:45 - Część I:
Krajowy System e-Faktur
od kiedy będzie obowiązkowy i dla kogo?
KSeF obecnie - kto może korzystać?
korzyści związane ze stosowaniem KSeF
przechowywanie faktur ustrukturyzowanych
szybsze zwroty VAT
transakcje z obowiązkowym KSeF?
KSeF a transakcje z podmiotami zagranicznymi, osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności
zaliczki, proformy, kasy rejestrujące, duplikaty, zamówienia publiczne, noty korygujące, OSS - co się zmienia w związku z obowiązkowym stosowaniem KSeF?
KSeF po stronie zakupowej
KSeF w praktyce - prezentacja systemu, praca na platformie!
kto może skorzystać z KSeF?
jak się zalogować do KSeF?
jak działa aplikacja podatnika KSeF
praktyczne wskazówki dot. nadawania uprawnień i autoryzacji w KSeF
podpisy elektroniczne, pieczęcie elektroniczne i tokeny - co kryje się pod tymi pojęciami?
⌚ 10:45 - 11:00 - przerwa kawowa
⌚ 11:00 - 13:30 - Część II:
Faktura ustrukturyzowana
data wystawienia faktury w KSeF
data odbioru faktury w KSeF i poza KSeF
jak wygląda faktura ustrukturyzowana i z czego się składa?
jak wystawić fakturę w KSeF - testujemy KseF!
załączniki do faktur i inne elementy dodatkowe
czym są kody QR i czy będą obowiązkowe na fakturach ustrukturyzowanych?
Awarie i niedostępności KSF
jak wystawić fakturę w przypadku awarii KSeF?
czym jest niedostępności KSeF i jakie wiążą się z nią skutki?
awaria a data wystawienia faktury
przesyłanie faktur do KSeF po zakończeniu awarii
komunikaty o awarii i niedostępnościach
jak wystawić faktury w okresie niedostępności KSeF i braku możliwości wystawiania faktury w KSeF z przyczyn leżących po stronie podatnika
termin przesłania faktury po okresie niedostępności KSeF i po okresie awarii u podatnika
⌚ 13:30 - 14:00 - przerwa kawowa
⌚ 14:00 - 15:00 - Część III:
Korygowanie błędów
błędne dane na fakturze ustrukturyzowanej - jak je skorygować?
jak anulować fakturę ustrukturyzowaną?
co z notami korygującymi?
praktyczne informacje dotyczące momentu rozliczenia korekty wystawionej w KSeF i poza KSeF
Pozostałe informacje
jakie grożą sankcje za nieprawidłowe stosowanie KSeF?
zmiany w rozliczaniu kursu walut i zlecanych przelewach
wpływ KSeF na JPK
⌚ 15:00 - 15:30 - Zmiana obiegu procesu księgowego z wykorzystaniem KSeF
tu i teraz - obecny obieg dokumentów sprzedaży/zakupu
obowiązek ustawowy jako impuls do automatyzacji procesów księgowych
Piotr Adamski
Business Tax Professionals Sp. z o.o. sp. k.
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Swoją drogę zawodową rozpoczął od pracy w administracji skarbowej, gdzie zdobywał cenne doświadczenie przeprowadzając czynności sprawdzające i postępowania podatkowe. W Business Tax Professionals Sp. z o.o. sp. k. pracuje od 2017 r. W ostatnich miesiącach wspiera proces wdrożenia KSeF w Grupie Impel oraz u klientów zewnętrznych. Na swoim koncie ma przeprowadzonych kilkaset godzin szkoleniowych z różnych tematów.
Anna Ganczarska
Business Tax Professionals Sp. z o.o. sp. k.
Biegła rewident, absolwentka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Kompetencje zawodowe zdobywała w jednej z czołowych firm konsultingowo-audytorskich, a następnie w renomowanej kancelarii prawnej zajmującej się obsługą prawno-podatkową podmiotów gospodarczych. W latach 2007 – 2010 pełniła rolę eksperta prawnego w Komisji Statutowej przy Radzie Miejskiej Wrocławia.
Aleksandra Pietruczuk
Impel Business Solutions sp. z o.o.
Nadzoruje i optymalizuje procesy księgowe. A przy tym ciekawie i przystępnie opowiada o tej trudnej usłudze. Chętnie dzieli się wiedzą i zna odpowiedź na każde pytanie. Przy okazji talent menedżerski i zarządczy. Lubi też pracować z robotami, bo pomagają ludziom w działaniu.
Urszula Graboś
menedżer procesów transakcyjnych i księgowości
Impel Business Solutions sp. z o.o.
Od początku swoich działań zawodowych związana z procesami księgowymi. Realizowała je dla wielu firm w tym usługowych, produkcyjnych, deweloperskich, medycznych i finansowych.
Zwolenniczka automatyzacji zadań i procesów oraz specjalizacji pracowników. Wierzy w szczupłe zarządzanie i wciela w życie zasady Lean Management jako posiadaczka certyfikatu Green Belt.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie odbywa się w formule online - z dowolnego miejsca na świecie 💪 💻
Cena: 390 zł netto / osobę
Cena zawiera: dostęp do szkolenia na żywo, materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia;
Administratorem danych osobowych przekazanych w związku z uczestnictwem w płatnym szkoleniu podatkowym (skorzystanie z dedykowanej usługi płatnych szkoleń stosownie do Regulaminu świadczenia usługi drogą elektroniczną) jest Business Tax Professionals sp. z o.o. sp. k., ul. Antoniego Słonimskiego 6, 50-304 Wrocław, e-mail: tax@impel.pl; NIP: 8971759298. Dane osobowe będą przetwarzane w związku z wykonaniem umowy, której jesteś stroną lub do podjęcia działań na Twoje żądanie przed zawarciem umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. Pełna informacja dotycząca zasad ochrony danych osobowych dostępna jest na naszej stronie internetowej w zakładce „ochrona danych osobowych”.
Wyrażenie dobrowolnej zgody na otrzymywanie Biuletynu podatkowego oznacza możliwość wysyłania do Ciebie przez spółki Grupy Impel jako współadministratorów Twoich danych osobowych, informacji o towarach, usługach, a także materiałów marketingowych, multimedialnych, plików (ebooki, dokumenty, prezentacje), oraz zaproszeń na wydarzenia organizowane przez Grupę Impel, przekazywanych drogą elektroniczną, na wskazany przez Ciebie adres e-mail i/lub numer telefonu (w zależności od wybranej formy). Zgodę można wycofać w każdym czasie - każda wysłana do Ciebie wiadomość w stopce zawiera możliwość anulowania jej otrzymywania, bądź poprzez wysłanie żądania/prośby jej cofnięcia na adres e-mail: tax@impel.pl. Pełne informacje na temat przetwarzania danych znajdują się w Polityce ochrony prywatności.
Wyciąg z regulaminu Świadczenia usług drogą elektroniczną:
Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz dokumentu proforma podając w tytule numer proformy. W przypadku chęci zgłoszenia kilku osób prosimy o wypełnienie formularza dla każdej osoby z osobna.
Najpóźniej na dzień przed datą szkolenia , na podany adres e-mail zostanie przesłane „potwierdzenie rejestracji” wraz z linkiem do szkolenia.
Istnieje możliwość zamiany zgłoszonego Uczestnika z tej samej firmy, nie później jednak niż 2 dni przed terminem szkolenia online.
Rezygnacja z udziału w szkoleniu online bez ponoszenia kosztów możliwa jest do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia. W przypadku rezygnacji po otrzymaniu wskazanej informacji uczestnik zobowiązany jest do poniesienia 100% opłaty z tytułu uczestnictwa. Rezygnację należy przesłać w formie pisemnej (e-mail: p.adamski@impel.pl). Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do Organizatora.
Brak uiszczenia opłaty i niewzięcie udziału w szkoleniu online nie jest jednoznaczne z rezygnacją.
Po zrealizowanym szkoleniu online zostanie wystawiona faktura VAT zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług. Faktura zostanie przesłana na wskazany w formularzu zgłoszeniowym adres e-mail.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu, bądź odwołania szkolenia online. Zapisani Uczestnicy szkolenia zostaną niezwłocznie poinformowani o tym fakcie.
Pełna treść regulaminu dostępna jest tutaj.